Tuesday, 25 September 2012

random talk !

straightforward . but the first should be assalamualaikum . *jawab salam dulu ! tarik nafas kejap . dah lama tak menaip entri . beli review masih lagi dengan post bertarikh 20 ogos . dah sebulan lebih tak berUPDATE . the reasons as follow :

- 25 ogos dah gerak balik ke UNIMAS atas sebab tugastugas yang penting .
- 1 sept sampai 6 sept busy dengan intake baru
- 7 sept sampai 9 sept busy dengan rumah baru
- 9 sept sampai sekarang masih menyesuaikan diri dengan rumah baru *hahaha . baik tak payah cakap . bengong !

yang tu first . yang second nak cakap pasal rumah + duit . so far so good . aku dah boleh adapt sikitsikit . tapi satu je yang aku rungsing . macam dah jadi penyakit pulak . apa tu ?? harihari dalam otak aku ni akan keluar perkataan MEMBAZIR dan JIMAT . haha . aku pun tak tahu kenapa . mungkin disebabkan aku dah start duduk luar kampus kot . harihari fikir duit . nak keluarkan duit pun fikir banyak kali . *kecuali time aku tension . i could spend hundred at one time just let the stress out . gila weh , kalau aku spend 1k dalam satu masa macam mana ? hahah . insyaAllah tak . aku masih waras .

yang third pulak pasal sem baru . huhu . makin lama makin mencabar . makin lama kena makin berdikari . takpe , insyaAllah akan selalu positif . memang tu yang aku doa selalu . cuma satu je . aku tak tahu kenapa aku cukup pantang dengan orang yang suka kondem . aku pernah panas hati disebabkan ada sorang hamba Allah ni kondem pasal U dia sendiri . kalau nak senang sangat sila dirikan universiti anda sendiri . haha . mahasiswa seharusnya boleh beza dengan hal-hal yang melibatkan subsidi kerajaan . hak kerajaan pandai2 lah guna sebaik mungkin . bersyukur la anda tu dapat jejak kaki ke universiti . positifkan sikit benda-benda macam ni . sampai bila nak sempitkan otak tu . hehe .

yang fourth pasal ........ err ........ nak cakap tapi taknak lah . haha . tak semua benda kita boleh publish kan ?

hari ni aku agak stress . sampai aku dah buat kerja yang agak err ...... hehe . bukan aku tak positif . tapi kadang-kadang satu benda tu kita kena ada nekad supaya kita boleh take time nak fikir segala hal yang perlu kita cope . mungkin aku yang salah . or mungkin keadaan tu yang tak sesuai untuk kita deliver sesuatu . faham tak ? tak faham ?? tak suruh pun anda faham . hahah . *bengong !

notak kecikbesar : nak keluar dengan nany sekejap . mungkin dengan buat heart-to-heart talk dengan someone , kita boleh belajar sesuatu . till then :)

2 comments:

  1. sabar sabar dan sabar che nad , anda mampu mengubahnya :D

    ReplyDelete
  2. lalalala... pum pang pum pang kalau x tanggani tekanan tuh x dak guna jgak lallalal HUHUHUh :P :D

    ReplyDelete