Monday, 31 December 2012

doa aku untuk tahun baru . tolong aminn kan :)

bismillahirrahmanirrahim .

assalamualaikum :)

again, its new year . bagi aku sambut tahun baru tak salah . wait, listen here . sambut dengan cara yang sepatutnya . means , molek lah kalau kita sambut tahun baru dengan berdoa untuk kesejahteraan diri , ibu bapa , keluarga , guru , kawan-kawan , dan semua . untuk negara tak terkecuali ye . hehe . so, tadi scroll timeline nampak ade sorang retweet pasal sambut tahun baru dengan solat hajat . aku yang kebetulan still bertelekung terus je buat . bila Allah dah bagi hidayah , grab it . jangan tangguh *pesanan untuk diri sendiri dan yang lain insyaAllah . so here my doa . tolong aminn kan ye, readers . pahala menanti kita semua .

bismillahirrahmanirrahim ... ya Allah ya Tuhanku , selawat dan salam ke atas Nabi junjungan dan seluruh keluarga dan sahabat baginda . ampunkan dosa aku, dosa ibuku , dosa ayahku , dosa keluargaku , keturunanku , dosa guru-guruku , dosa sahabatku , dosa muslimin dan muslimat sama ada yang masih hidup mahupun yang telah mati dari sekecil-kecil dosa hingga sebesar-besar dosa . ya Allah ya Tuhanku , berilah kesejahteraan kepada ibuku, ayahku, keluargaku, keturunanku, guruku, sahabatku, orang-orang yang aku sayang, orang-orang yang telah aku zalimi serta muslimin dan muslimat . tetapkan lah iman kami . pelihara lah akhlak kami , pelihara lah perbuatan kami dan pelihara lah lisan kami . jadikan kami insan yang bertaqwa kepadaMu . jika kami sesat, tuntun lah jalan kami . jangan Kau palingkan hati kami setelah Kau berikan kami hidayahmu ya Tuhan . pelihara lah negara Malaysia ini supaya aman dan pelihara lah islam kami . selamatkan umat islam yang ditindas ya Allah . matikan kami dalam keadaan beriman ya Allah . limpahkan seluruh kebaikan ke atas kami dan jauhkan lah kami dari azab api nerakaMu . aminnn .

p/s : maafkan saya kalau ada perbuatan saya menyinggung perasaan dan akhlak saya mengharu-birukan kehidupan anda . semua orang lakukan kesilapan kan ? tak pernah ada perasaan untuk menamatkan sesuatu hubungan . sekali kawan selamanya tetap kawan . insyaAllah . dan semoga Allah bantu kita untuk cari jalan keluar bagi setiap permasalahan . wallahualam .

3 comments: