Monday, 7 January 2013

persepsi .

assalamualaikum .

berhari-hari berkurung dalam rumah . bikin preparation untuk paper 'human and organizational behavior' (OB) . baru hari ni keluar dari rumah *except kejadian anjing semalam . haha . aku sangat suka memberi persepsi . kadang-kadang sengaja mencipta persepsi buruk supaya aku boleh dengar persepsi kawan lain pulak *provokasi gitu . dan selalunya persepi aku tu persepsi yang tak disengajakan means uncontrolled -.-'' aku manusia . selalu bercakap yang tidak enak . bisa ngerti ?

taknak elaborate panjang . tak ada benda pun yang nak diceritakan . cuma ada beberapa insiden hari ni yang buat aku fikir . persepsi manusia berbeza . sebab manusia pun diciptakan dari gen yang berbeza .

bukan aku berfikir siapa salah siapa betul dalam memberi persepsi . tapi aku lebih berminat untuk berfikir dari mana datangnya persepsi dan dari sudut mana mereka memandang sebelum memberi persepsi berikut ? faham tak . jangan salah faham . persepsi tak semestinya buruk . or is it my writing sounds like im now giving my own perception on people's perception which means in bad lah ? no . no . it is not like that .

that is why i said that different people have one own's perception on something . jangan takut beri persepsi . but make sure it is good and acceptable . kata orang yang baik jadikan pengajaran . yang jahat jadikan sempadan . so ,peace . sorry if my writing sounds harsh to anyone . tak ada sangkut dengan  mana-mana pihak ok . like seriously . it happens everywhere .

so, assalamualaikum .

p/s : tadi anim cakap yang dia perasan hari ni first time dapat makan luar dengan aku . haha . anim . janji ditepati . your name is in . haha

No comments:

Post a Comment