Saturday 4 January 2014

azam

entah.

aku tak pernah ada azam untuk tahun baharu. oh, mungkin ada waktu kecik-kecik dulu. tapi aku pasti azam aku tu sekadar terdetik buat dalam sesaat dan bertahan untuk sehari dan lepas tu aku geleng-geleng kepala sebab aku sure takkan mungkin aku dapat realisasikan azam aku. ye lah, waktu tak matang aku, aku asyik berazam yang bukan-bukan. penyanyi la, pelakon la, penyampai berita la, operator telefon dll. bila dah meningkat kedewasaan ni, baru aku sedar yang sebenarnya aku memang tak pernah ada azam yang betul-betul serius dalam hidup aku.

but, in between of making revision for exams dalam satu dua hari ni, aku ada terfikir something. yang pasti untuk masa depan aku la. aku fikir tentang ke'serius'an yang perlu ada untuk setiap azam-azam aku yang bakal difikirkan. azam bukan sekadar difikirkan pada awal tahun. sebab azam aku selalunya terilham bila-bila masa yang dia suka dan aku tak halang segala-gala azam yang diilhamkan walaupun azam tu sangat tak relevant a.k.a angan-angan. well, this is me.

entah.

No comments:

Post a Comment